Verklaring van de symbolen | Artikel bevat lesmateriaal |
| Artikel staat niet in het tijdschrift | Artikel bevat meer materiaal dan het tijdschrift |
Om de volledige artikelen te kunnen inzien, dient u te zijn ingelogd.
Topografie; Herhalen & associëren baart kunst oktober 2009
Eén uur per week staat aardrijkskunde op het rooster van de basisschool. Aan topografie wordt relatief veel aandacht besteed. Maar leerlingen steken er onvoldoende van op – dat moet en kan beter.
Kunst als cadeau in de wijk oktober 2009
Dat het plaatsen van kunst een positief effect kan hebben op de wijk, laat zich moeilijk meten. Maar dat het de gemoederen prikkelt en tongen losmaakt, is zeker. En zo kwam het dat Rotterdamse winkeliers een reuzenkabouter in de armen sloten, en een kunstig bouwsel in Groningen veel toeloop kreeg.
‘Gouden gronden’ in de Noordelijke Friese Wouden oktober 2009
De overheid heeft in 2004 twintig Nationale Landschappen aangewezen. Samen vertellen ze een prachtig verhaal over de ontstaanswijze van Nederland. De bodem, vaak onzichtbare drager van het landschap, verdient daarbij meer aandacht dan ze tot nu toe krijgt.
Indonesië op je iPod oktober 2009
Radio werd in het multimediageweld lange tijd naar de achtergrond gedrukt, maar is nu bezig aan een comeback via de podcast. Deze bestandjes ontpoppen zich als een verrassende informatiebron voor aardrijkskunde – op de fiets, thuis of waar dan ook.
Ondergronds Nederland in de klas oktober 2009
Klik hier voor het PDF bestand van dit artikel