Verklaring van de symbolen | Artikel bevat lesmateriaal |
| Artikel staat niet in het tijdschrift | Artikel bevat meer materiaal dan het tijdschrift |
Om de volledige artikelen te kunnen inzien, dient u te zijn ingelogd.
Emir Bejaoui (27): ‘Zelf leren nadenken is het allerbelangrijkst’ april 2014
Mijn kinderen Casper en Sjoerd vonden aardrijkskunde op de lagere school maar zozo. Al kwamen ze wel steeds trots hun tienen voor topo laten zien. Sinds hun overstap naar het Bonifatius Lyceum in Utrecht hoor ik heel andere geluiden.
Lisette Veeken (32): ‘Juf, u doet allemaal van die gevaarlijke dingen’ april 2014
Ik heb in Utrecht fysische geografie gestudeerd. Onder leiding van de legendarische Berendsen heb ik door meters veen geboord voor de juiste kartering van landschappen. Landschappen hebben altijd mijn interesse gehad. Wellicht omdat mijn ouders me altijd mee naar buiten namen. Zo wandelden we in de...
Migratie is niet van één vak april 2014
Migratie komt bij aardrijkskunde in verschillende contexten op alle school soorten aan bod, in zowel onder- als bovenbouw. Maar het wordt ook behandeld bij geschiedenis en maatschappijwetenschappen/maatschappijleer. Een goede insteek kan een eigen aanpak garanderen. Vakconcepten helpen daarbij.