ArchiefArtikelen

Verklaring van de symbolen

Artikel bevat lesmateriaal

 

Artikel staat niet in het tijdschrift

Artikel bevat meer materiaal dan het tijdschrift

Om de volledige artikelen te kunnen inzien, dient u te zijn ingelogd.

BRICís als voortrekkers juni 2012

In een veranderende wereld zijn steeds nieuwe economieŽn in opkomst. Nog vormen de VS de belangrijkste economische macht, maar Japan is haar tweede plaats inmiddels kwijtgeraakt. Dit nummer van Geografie toont de ontwikkelingen in een aantal van de aanstormende economische machten: de BRICís.

Klik...


China in beweging juni 2012

China is de tweede grootste economie ter wereld, na de Verenigde Staten. Het heeft de afgelopen decennia een eigen pad gevolgd, geworteld in de geschiedenis en het specifieke normen- en waardenstelsel van politiek en samenleving. Met andere accenten in het ontwikkelingsmodel en -patroon probeert...


BraziliŽ: De reus is ontwaakt juni 2012

In de jaren 80 werd BraziliŽ geplaagd door economische crises en een hyperinflatie die in 1994 opliep tot 2000%. Maar vanaf 1995 wist het land, aanvankelijk volgens de strenge spelregels van het IMF maar ook dankzij sociale programmaís voor de arme bevolking, uit een diep dal te klimmen. Nu gaat...


India: Stedelijke middenklasse bestendigt economische groei juni 2012

De export van ICT-diensten speelt een prominente rol in het economische succes van India. Maar ook de industrie en andere dienstverlening breiden snel uit dankzij de export ťn de toenemende binnenlandse vraag. De stedelijke bevolking van India is nu de kracht die de economische groei bestendigt via...


Buitenlandse detailhandel verovert China juni 2012

In China is in korte tijd een moderne detailhandel ontstaan waarin internationale ketens als Starbucks, Kentucky Fried Chicken en Cartier een prominente positie innemen Ė en snel gekopieerd worden door Chinese equivalenten. De diffusie van buitenlandse winkels verloopt van de kust naar het...


U ziet de artikelen 1 tot en met 5 van 14

1

2

3

Volgende


Printversie